Szukaj
Close this search box.

Z jakimi wyzwaniami mierzą się agencje SEO, czyli dlaczego pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych skutków?

Z jakimi wyzwaniami mierzą się agencje SEO, czyli dlaczego pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych skutków?

Pozycjonowanie jest niezwykle złożonym procesem. Mimo tego, wiele firm angażujących agencje SEO oczekuje od zleceniobiorcy natychmiastowych wyników. Przyjrzyjmy się kilku wyzwaniom, przed którymi stają agencje SEO, dzięki którym można zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie jest z zasady czasochłonne. Ich świadomość zdecydowanie zwiększa szansę na podjęcie współpracy satysfakcjonującej dla obu stron.

 

Pozycjonowanie, a wyszukiwarka

Warto uświadomić sobie podstawowy fakt: pozycjonowanie jest swoistą konkurencją dla wyszukiwarki. Pozycjonowanie jest w końcu niczym innym, jak manipulowaniem wynikami wyszukiwania! Z tego powodu bardzo często wprowadzane są zmiany w algorytmach, które utrudniają życie pozycjonerom.

Jedyne, co może przewidzieć agencja SEO to fakt, iż zmiany będą stale wprowadzane. Niemożliwe byłoby zatem opracowanie strategii opartej o zmiany, które są dopiero planowane! Co więcej, zmiany algorytmiczne nie są ogłaszane lub ewentualnie dowiadujemy się o nich po jakimś czasie. Agencja SEO musi zatem analizować zachowania wyszukiwarki metodą naukową i na tej podstawie opracowywać metody działania.

Tego rodzaju badania są niezwykle czasochłonne, szczególnie iż aktualizacje algorytmiczne stają się coraz bardziej złożone. Oznacza to konieczność wykonywania dużej ilości testów – koniecznie w izolowanym środowisku, bez czynników zewnętrznych mogących zaburzyć wynik. Bardzo ważna jest także właściwa metodologia – bardzo często przeprowadzane są obecnie mało wartościowe „badania”, które z metodą naukową niestety dużo nie mają wspólnego. Tym bardziej zatem testów nie przeprowadza się „na wczoraj”.

Agencja SEO, a konkurencyjne firmy

Prowadzenie biznesu w internecie oznacza konieczność zmierzenia się z ogromną konkurencją. Chcąc dogonić konkurencyjne firmy pod względem pozycji w wyszukiwarkach, należy wziąć pod uwagę fakt, iż ta zdążyła przeznaczyć już dużo większą ilość czasu na tego typu działania. Co więcej, w dużej części przypadków dysponuje również zdecydowanie większym budżetem.

Biorąc pod uwagę wymienione powyżej czynniki, oczekiwanie wybitnych wyników osiągniętych w kilka miesięcy jest mało realistycznym podejściem. Bardzo często pod presją czasu podejmuje się działania w rodzaju pozyskiwania dużej ilości niskiej jakości linków, które w praktyce mogą przynieść wręcz szkodę domenie. Wtedy bowiem mogą zostać na nią nałożone kary, przez które będzie trzeba poświęcić nawet kilka miesięcy na odbudowanie jej autorytetu.

Zaufaj specjalistom

Z wyżej wymienionych powodów naprawdę zaufać wiedzy specjalistów w zakresie pozycjonowania. Dobra agencja SEO nie zaoferuje cudów, lecz przemyślane i ostrożne działania zorientowane na długofalowe korzyści. Można to porównać do jazdy autem – owszem, chcemy szybko dotrzeć do celu, ale też uniknąć kraksy!

Mamy nadzieję, że wyżej opisane czynniki nie zniechęcą nikogo do pozycjonowania! Nie da się ukryć, że ta forma marketingu jest „być albo nie być” dla biznesów chcących zaistnieć w internecie. Trzeba tylko pamiętać, że efekty nigdy nie będą natychmiastowe.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna nprofit.net/pl.

 

 

0 0 votes
Jak oceniasz ?
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Polecane wpisy
Udostepnij
Facebook
Pinterest
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Kategorie
0
Would love your thoughts, please comment.x