Czasy, kiedy pozycjonowanie było w Polsce w trakcie wdrażania i prób, dawno odeszły w niepamięć. Obecnie, wpisując w wyszukiwarkę zapytanie o dobrego pozycjonera lub firmę zajmującą się tym zadaniem, otrzymamy bardzo wiele wyników. Trudność polega tu oczywiście na tym, w jaki sposób wybrać, by później nie żałować. Jak mając sklep internetowy podjąć właściwą decyzję o wyborze zewnętrznego wsparcia SEO, dla jego strony i oferty? Czym kierować się przede wszystkim, by mieć gwarancję kompleksowej usługi i zwiększenia sprzedaży? O tym poniżej.
Pozorni specjaliści
O ile oczywiście istnieją osoby, które naprawdę znają się na zadaniach branży SEO, o tyle grono specjalistów niedzielnych w tej dziedzinie jest równie silne. Podjęcie decyzji utrudnia powszechny fakt prowadzenia przez tych fachowców blogów. Stając się z dnia na dzień ekspertem od pozycjonowania, ludzie ci pragną za wszelką cenę utrzymać tę lukratywną pozycję i pokazać się w Sieci, np. pisząc, z pozoru wyglądającego bardzo profesjonalnie, bloga. Trudno odróżnić, kto należy tu do której grupy, co coraz częściej skutkuje pogorszeniem się zdania społeczeństwa o tych usługach i świadczących je firmach.
Złożony proces pozycjonowania gwarancją kompleksowej usługi
Zaufanie dla branży SEO/SEM w widoczny sposób spada, a czasem nawet trwale zniechęca do skorzystania z usług poprawy pozycji sklepu internetowego w rankingu wyszukiwarek internetowych. Wiele z przedsiębiorców woli skorzystać z często droższego sposobu, jakim jest PPC (pay per click). Ludzie zajmujący się pozycjonowaniem dzielą się dodatkowo na tych, którzy skupiają się na procesie i tych, dla których liczy się przede wszystkim efekt ich działań. W tej branży istnieją także specjalizacje – im lepszy jest specjalista, tym więcej zadań jest w stanie wykonać samodzielnie:
– SEO-wiec (optymalizuje strony pod wyszukiwarki),
– pozycjoner (potrafi to, co SEO specjalista, a dodatkowo zna się na link buildingu),
– SEO copywriter (tworzy teksty pod pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach),
– growth hacker (wie, w jaki sposób uzyskać ruch na stronie sklepu przy wykorzystaniu maksymalnej ilości narzędzi i źródeł).
Kryteria wyboru
Jeśli osoba/firma łączy te wszystkie specjalizacje, to uzyskujemy pierwsze oznaki profesjonalizmu ich działalności w branży SEO. Zestaw kryteriów, które możemy zastosować przy wyborze firmy pozycjonującej dla naszego sklepu internetowego, jest jednak o wiele szerszy:
– zwrócić się z poradą do znajomych, od których możemy otrzymać rekomendacje, ale także przestrogę przed niektórymi „SEO specjalistami”,
– zwrócić uwagę na staż danej firmy na rynku pozycjonowania,
– zadbany wizerunek świadczyć może o tym, że i my zostaniemy odpowiednio przedstawieni przez taką firmę (w drugą stronę też to działa),
– umiejętności wypromowania własnej marki przez firmę SEO da nam niemal pewność, że w przypadku naszego sklepu też się tak stanie,
– skomplikowanie umowy to wskazówka o możliwości równie zagmatwanej współpracy z takimi specjalistami.
Praktyka czyni mistrza
Trzeba mieć naprawdę ogromny talent, by w kilka miesięcy zdobyć umiejętności i doświadczenie w pozycjonowaniu. Tutaj liczy się praktyka, a nie wkuwanie na pamięć regułek wzorowego SEO-wca. Nie warto się spieszyć z wyborem. Pozycjonowanie daje stabilne efekty po dłuższym czasie, więc przy podejmowaniu decyzji musimy zdawać sobie sprawę, że nasz wybór zwiąże nas na nawet kilka lat, w przypadku, jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, a pozycja prowadzonego przez nas sklepu internetowego zacznie stopniowo rosnąć w wynikach wyszukiwania Google.
Za pomoc w stworzeniu powyższych wskazówek dziękujemy platformie RedCart.pl